יש בעיה. למי להקשיב??!!

מאת: ורדית נובופלנסקי

בנינו השני לא הצטרף לשעות של ציור משותפות.
אמא, אין לי צורך ורצון לצייר. אני רוצה לשחק. אמא תפסיקי להעיר לי על הדרך בה אני מחזיק את העיפרון-זה ממש נח לי.
החמות, מי לא מכיר את החמות של החינוך הבייתי…איך הילדים ילמדו?? איך הם יכירו חברים??מה, הם תמיד יסתובבו בחצאית שלך?? ומה יהיה כשיגדלו??
אנחנו אצלה, מציירים. הטלפון לא מאחר לבוא. תקשיבי יש לו בעיה, הוא לא אוחז את כלי הכתיבה כמו שצריך….

התלבטות מה עושים.

מדברת עם מרפאה בעיסוק שמסבירה שילדי החינוך הביתי עלולים ליפול לאבחנה מאוחרת מפני שהם לא במסגרת והגננת/המורה לא רואה אותם.
קובעים פגישה.

המטפלת אומרת שבאמת יש בעיה אך לאחר 6 פגישות היא תעלם.
מתחילים. היא קשוחה, לא מוותרת. הבן חוזר הביתה עם משפטים שאפשר להדפיס על חולצות ולמכור במפגש של "באופן".
"אמא, תני לי להתפתח בדרכי שלי"
"לא כולם צריכים לאחוז בעפרון אותו הדבר,היכולות שלי יביאו אותי רחוק…"
"אני בחינוך ביתי,אני לא צריך להיות כמו כולם"

מוזיאון המדע הרבה משפחות-כייף חיים. מפגש גדול. אני מספרת את שעובר עלינו ואת ההתלבטות האם להמשיך או להקשיב לילד..
כל האמהות!!!אמרו להקשיב לילד.

חזרתי הביתה והחלטתי שממשיכים.
6 פגישות!
6 פגישות!
ומאז הוא לא מפסיק לצייר ולכתוב.

צריך להיזהר לא ליפול למשפטים מהממים שמבלבלים את מה שמרגישים בבטן.
נכון שבעתיד יותר ויותר יקלידו ויכתבו פחות ופחות.
אנחנו למדנו מהניסיון הזה הרבה

פוסט זה פורסם בקטגוריה חינוך ביתי, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על יש בעיה. למי להקשיב??!!

  1. אלינה הגיב:

    ורדית, להדפיס ולשמור!

    אהבתי

  2. sarit9 הגיב:

    מצטרפת לאלינה. איזה מלכה! ❤ כמה חשוב להקשיב לבטן וללב ולא לקולות שבחוץ. חשוב ומאתגר 🙂 ❤

    אהבתי

כתיבת תגובה (ניתן גם בעילום שם)

