תכונות בסיסיות למורה

מוזיקה בקצב אישי

ישבתי ערב אחד עם אשתי האהובה, שהיא מורה מדהימה לפסנתר וקלידים, וכמו בהרבה הזדמנויות אחרות, דיברנו על הוראה.

שאלנו את עצמנו, מה הם הדברים שכתלמידים היינו רוצים לקבל ממורה?  מה הם הדברים שאנחנו רוצים לתת לתלמידים שלנו?

לא ברמה של "איזה דברים אני רוצה שהמורה ילמד אותי"  אלא ברמה של הדינמיקה שבין מורה לתלמיד.  לא ה"מה" אלא ה"איך".

הנה הדברים שחשבנו עליהם:

1. פירגון ענייני – חיזוקים לצורך העמקת ההתבוננות וההקשבה, ודיוק במה אפשר לשפר.

לא "איזה יופי, כל הכבוד!"

אלא "יפה מאוד!  שמתי לב שהפנמת את מה שעבדנו עליו בשיעור שעבר והצלחת לנגן את כל הקטע כשהקשת נעה בקו ישר.  גם האינטונאציה השתפרה מאוד.  בואי נראה, מה עוד לדעתך אפשר לשפר?"

2. הערכה אמיתית ליכולתו של התלמיד – התלהבות, חיזוק הביטחון האישי.

הערכה אמיתית, שהיא לא מזויפת, יוצרת אמינות ומחזקת את הביטחון העצמי של התלמיד ואת האמונה בעצמו.

הערכה אמיתית נובעת מההבנה שזה לא מובן…

View original post 238 מילים נוספות

מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה חינוך ביתי, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה (ניתן גם בעילום שם)

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s