נעים להכיר- עם עידן מלמד

ראיינה: שרית חייט

ספר לנו על עצמך?
עידן, 31, רווק, שיער חום כהה, זקן ג'ינגי'. שניהם טבעיים. עובד בצהרון.

איך הגעת לעסוק בנושאי חינוך והורות?
אני אף לא יודע איך לענות על זה. תמיד הייתה לי גישה אל אנשים יותר צעירים ממני, ואחרי הצבא הייתי יושב בספרייה העירונית ועובר על כל הספרים שקשורים לחינוך שהיו נראים לי מעניינים.

למה זה חשוב לך?
זה חשוב לי כי יש היום הפרדה מלאכותית בין עולם המבוגרים לעולם הילדים… יש מן קו דמיוני כזה שמפריד בין ילדים למבוגרים. הבעיה היא שרוב האנשים אפילו לא מודעים אליו.
אז אני רוצה להראות אותו ולעזור למבוגרים להתייחס לילדים באותו כבוד שהם מתייחסים למבוגרים.

איך נולד "חינוך פשוט" ?
תמיד רציתי להקים עסק מהבית. עשיתי כבר כל מיני ניסיונות כאלה שלא הצליחו. בינואר 2013 פתאום קלטתי שאני קורא הרבה מאמרים על חינוך והורות באנגלית ואין לי כמעט בכלל חומר בעברית. אז החלטתי שחשוב לי שהחומר הזה יהיה בעברית גם אם לא יצא לי מזה ערך כלכלי. תוך בערך שלושה ימים כבר עלה האתר עם המאמר הראשון לאוויר.

מה אתה מקווה להשיג דרך האתר?
אני מקווה שכמה שיותר אנשים בארץ יחשפו לנושאי אנסקולינג, עקרון הרצף ותקשורת מקרבת כדי שאולי יגדלו פה כמה ילדים שלא יצטרכו להשתקם מהילדות שלהם.

איך אתה מגיע למאמרים כ"כ משובחים?
קודם כל תודה. J
אני מחפש הרבה… ומתרגם רק מאמרים שאני מתחבר אליהם באופן אישי.

האם אתה רואה השפעה לפעילותך?
השפעה… כן קצת. יש לי חברים שגרים בארה"ב והם בקשר עם מדריכת הנקה ושינה בארץ. הם אמרו לי שהיא המליצה להם לקרוא מאמרים באתר שלי… אז יכול להיות.

האם אתה מצליח ליישם את התאוריות בעבודתך?
בעבודה שלי… כן ולא. יש דברים שלדעתי השתפרו בצהרון שאני עובד בו מאז שהגעתי. יש גם עוד דברים שעדיין הייתי מעדיף שיעבדו קצת אחרת. אני מקווה שאני אצליח בדברים שעוד יש לי בעיה איתם למצוא בשנה הבאה פתרונות שיהיו טובים לכל הצדדים.

האם אתה יכול לשתף ברגע או חוויה של שינוי שהושג בעקבות אחד המאמרים שהבאת, "נפילת אסימון" שלך או של מישהו בסביבתך, או חוויה מיוחדת ששיתפו אותך בה?
כן… אחותי הגדולה התחילה ליישם דברים מתקשורת מקרבת ונראה שזה עוזר. J

האם ההורים מסביבך מגלים עניין?
לא בטוח, צריך לשאול אותם…

על הרצף שבין חינוך חופשי לחינוך מובנה איפה תמקם את השקפת עולמך?
חופשי. אין שאלה כרגע…

איך כדאי ורצוי להתייחס לילדים, לדעתך?
אני לא זוכר את הציטוט המדוייק… ג'ון הולט פגש פעם זוג שאמרו לו שהם מתייחסים אל הילד שלהם כאילו הוא אורח חשוב מתרבות זרה.

בעולם אידאלי איך יראה סדר היום של ילד "ממוצע"?
ילד ממוצע בעולם האידאלי שלי יהיה שותף בקהילה בה הרצון של היחיד הוא דבר שלא מתערבים בו, ולכן כל אחד יהיה חופשי לתרום לקהילה כראות עיניו. קהילה בה מבינים שאין סתירה בין הצרכים של כולם, ולכן לא צריך לנסות להשפיע על הבחירות של השותפים בקהילה.

מה תאחל לך ולכולנו לשנה הקרובה?
שנדע להבדיל בין לימודים לבין בתי ספר. שנבין שללמוד לא שונה מלחיות. שיש הרבה צורות למידה שלא כוללות לשבת עם עוד 30 אנשים ולהקשיב למורה. שבמקום להגיד שנת הלימודים, נגיד שנת בית הספר. אפשר גם להוסיף שלום כלל עולמי?

פוסט זה פורסם בקטגוריה ראיון, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה (ניתן גם בעילום שם)

