הקוסמים הקטנים שלי

מאת: קרן מור

שלום חברים יקרים!

אני רוצה להתחיל בווידוי: מאז שאני זוכרת את עצמי רציתי שיהיו לי כוחות-על. כוחות נסתרים כאלה, כוחות עוצמתיים, כוחות שירשימו את כולם ויגרמו לאחרים להעריץ אותי ולבקש ממני שאעזור להם בעזרת הכוחות המיוחדים שלי. כדי להסיר ספק (ומאחר ואצלנו נפתחה לא מזמן עונת הדרדסים) אציין כי לא מדובר בכוחות כמו של אהובתו של גרגמל אלא יותר כמו של דרדסבא. אבל הדבר הכי חשוב לגבי כוחות העל האלה – שהם יהיו רק שלי. שאני אהיה היחידה בעולם כולו עם הכוחות האלה, או לפחות בארץ. זה יעזור לי להרגיש ממש ממש מיוחדת.

בינתיים זה לא קרה אבל אני באמת מחכה שזה יקרה מתישהו. אני הבעתי את הסכמתי בפני היקום לכך שאין לי בעיה שגם לעוד אנשים יהיו את הכוחות האלה ושאני מסכימה לקבל את העובדה שלאנשים אחרים אולי יש כבר כוחות כאלו. אני חושבת שזה מה שיזרז את העניינים. אני גם עושה עם עצמי עבודה, להיות נדיבה יותר, לדעת לחלוק, להבין שאני רק חלק מהשלם ושאם אני רוצה כוחות- על, אני לא יכולה להישאר קמצנית ואגואיסטית.

לפני כמה שנים כחלק מהעבודה הזאת על עצמי פגשתי לראשונה כמה קוסמים קטנים ונהדרים שעזרו לי מאוד בתהליך הזה והחלטתי לאמץ אותם לעצמי. בהתחלה הייתי בטוחה שהקוסמים האלה הם רק שלי והייתי מבסוטית עד השמיים! הרגשתי שסוף סוף זה קורה, הנה היקום בא לעזרתי אחרי כל כך הרבה שנים של השתוקקות והפגיש (רק!) אותי עם הקוסמים האלו ועכשיו אני אוכל בעזרתם לעזור לאחרים כמו שרציתי ולזכות בכל התהילה. אבל אז שמתי לב ששוב חזרתי לדפוסים הישנים… קמצנות.. אגואיסטיות… ונזכרתי שזאת לא הדרך הנכונה. ונעזרתי שוב בקוסמים שהכניסו אותי לתהליך עמוק יותר של… ניקוי. נקרא לזה ככה.

אז כחלק מעבודת ההתפתחות שלי ללמוד לחלוק ולמען זירוז קבלתם של כוחות –העל, אני רוצה לשתף גם אתכם בקוסמים הקטנים שלי, 38 במספר: תמציות פרחי באך בכבודם ובעצמם! טאדאאם!

פרחי הבאך שלי (טוב עוד לא התנקיתי לגמרי) הם דבר מדהים, מתנה מופלאה מהטבע, הם יוצרים שינויים עדינים ועוצמתיים כאחד, נוגעים בכל המקומות הנכונים שזקוקים לריפוי, מאזנים ועוזרים לפתיחת הלב, גם כלפיי עצמינו וגם כלפיי אחרים ועוד אני יכולה להמשיך לפאר ולהלל אותם בלי סוף אבל אני רוצה להגיע לעיקר ולחלוק אתכם מספר תמציות שממש יכולות לעזור לכם, במיוחד בתקופה הנוכחית מלאת החרדה, הפחד, חוסר הוודאות והאי- שקט.

ד"ר אדוארד באך, מפתח שיטת "פרחי באך", כיוון לכך שכל אדם באשר הוא אשר מעוניין לטפל בעצמו, יוכל בעזרת פרחי הבאך, לטפל, לרפא ולהשיב לגוף את איזונו הטבעי בדרך שהיא זמינה פשוטה ויעילה. באופן משמח מאוד ניתן למצוא כיום את התמציות כמעט בכל בית מרקחת ולא רק אצל מטפלים כך שבאמת כל מבוגר וילד (אגב, גם בע"ח וצמחים) יכולים להיעזר בהם בקלות רבה מאוד. אני ממליצה בחום מכל הלב (והפעם "באמיתיות", כמו שבני היקר והמתוק אומר).

אז הנה רשימה של כמה תמציות מצוינות ויעילות לפחדים וחרדות ואי-שקט:

ASPEN  (צפצפה):
עבור מי שסובל מפחדים וחרדות פנימיים, ממקור לא ידוע. כמו עץ הצפצפה, כל משב אוויר מרעיד אותו. פחד מהלא נודע, פחד מעולם הנסתר, פחד מאמונות טפלות, פחד מהפחד…, עבור ילדים שמפחדים לישון בחושך, פחד ממפלצות, פחד מרוחות ושדים וכו'. הפחדים יכולים לבוא לידי ביטוי בגוף הפיסי בהתקפי חרדה או בתחושת חרדה כללית מלווה בצמרמורות, זיעה קרה, דופק מוגבר ועוד. מתאים לאנשים עם "אנטנות רגישות" שקולטים הכול מהסביבה ללא סינון ומתקשים במקומות הומים ו/או מרובי גירויים. התמצית מאפשרת לבטוח בלא ידוע, לחוש אומץ למול הפחדים והתגברות.

"אני מלאת בטחון וכוח, אני מודרך/ת ויש מלאך מגן מעליי".

CHERRY PLUM (דובדבן שזיפי):
תמצית שמטפלת בהיסטריה, פאניקה ופחד מאיבוד שליטה. אדם שפוחד לאבד את הבלמים ושיקול הדעת בעקבות עומס רגשי/ נפשי; אדם שמלא במחשבות של הרס ופחד מלהשתגע וחושש ממעשיי טירוף שהוא עלול לבצע ללא שליטה; אדם שפוחד לשחרר ולבטא רגשות והוא מחזיק אותם בתוכו בשליטה כל הזמן ; התמצית מתאימה גם להתקפי זעם של ילדים ומבוגרים כאחד.

מצבים כאלו שבהם האדם מרגיש שהוא צריך להיות בשליטה כל הזמן יוצרים מתח, עצבנות, חוסר סבלנות, סף גירוי נמוך, התחושה היא של משהו שעומד להתפוצץ מבפנים. מתח נפשי מסוג כזה עלול ליצור בגוף הפיסי נוקשות, עצירויות, בעיות עיכול ועוד.

התמצית יוצרת רגיעה, שלוות נפש, פתיחות כוח ואומץ.

"האנרגיה שלי נמצאת בשליטה".

MIMULUS (פרח הקוץ):
תמצית מצוינת לפוביות ופחדים חיצוניים: פחד ממעליות, פחד מטיסות, פחד מעכבישים, פחד ממחלות, פחד מרופאים, פחד מבעלי חיים ועוד. אלו הם פחדים מוגדרים ממקור ידוע (בניגוד לASPEN שמטפל בפחדים ממקור פנימי ולא ידוע).

התמצית עוזרת להתגבר על הפחדים והדאגות ונוטעת אומץ ובטחון.

"אני חש/ה בטחון פנימי ואומץ".

ROCK ROSE (ורד הסלע):
תמצית שמטפלת בחרדה חזקה מאוד והיא מעולה במצבי חירום, טראומות, משברים, מחלה פתאומית, אסון וכו', כשהאדם נמצא בפאניקה איומה. התמצית טובה גם לסיוטי לילה של מבוגרים וילדים.

התמצית עוזרת לשחרר מהפחד המקפיא, יוצרת איתנות, יציבות ואומץ להתמודד בשעת הצורך.

"אני בידי אלוהים ואלוהים בעזרי".

WALNUT (אגוז המלך):
התמצית הזאת איננה מטפלת באופן ישיר במצבי פחד וחרדה אך אני מוצאת לנכון להזכיר אותה משום שזאת תמצית חשובה מאוד, במיוחד עבור ילדים ובמיוחד ובמיוחד עבור ילדים רגישים.

התמצית יוצרת הגנה מפני השפעות חיצוניות, כלומר מצבים שונים בהם האדם מרגיש שהכול כמו "חודר" אליו, משפיע עליו לרעה ומוציא אותו מהאיזון. התמצית יוצרת מעין "בועת הגנה" שהיא כמו שריון שמאפשר לאדם להרגיש מוגן ובטוח ומתוך כך להתהלך בביטחון רב יותר ומתוך תחושה של כוח ומסוגלות.

תמצית הוולנט טובה מאוד עבור אלו בעלי הרגישות הגבוהה, כולל אלו שרגישותם היא חושית – המגע מפריע להם, הקולות עוצמתיים עבורם, הריחות חזקים מידי, התוויות בבגדים מציקות להם, סביבה המונית מידי משפיעה עליהם לרעה וכן הלאה. התמצית עוזרת להתמודד בצורה טובה ובטוחה עם מצבי הסתגלות שונים – הסתגלות למסגרת חדשה, הסתגלות למעברים, הסתגלות לשינויים בחיים וכו'. לכן היא טובה במיוחד עבור תינוקות וילדים קטנים שצריכים להסתגל להרבה מאוד שינויים בשנות חייהם הראשונות.  התמצית עוזרת להתמודד גם במצבי משבר ופרידה – היא כמו מרככת את ההשפעה החיצונית שיש למצבים אלו עלינו ומאידך מחזקת אותנו למולם.

"אני מוגן/ת מהשפעות שליליות".

אז אלו הן התמציות אותן בחרתי להציג ואני מזכירה שישנן תמציות נוספות שיעילות במצבים של פחד וחרדה ובאופן כללי יש עוד הרבה תמציות אחרות שמעולות לטיפול במצבים רגשיים וגופניים שאינם מאוזנים.

המינון המקובל הוא 4 טיפות, 4 פעמים ביום. אני באופן אישי מתחילה תמיד עם מינון נמוך הרבה יותר ומעלה בהדרגה בהתאם לצורך / למצב. כמו כן לאחר שאני מכינה את ההרכב המתאים, אני מטעינה את התמציות באנרגיית הרייקי וזאת סיבה נוספת למינון ההדרגתי שאיתו אני מתחילה, כמו שכבר ציינתי, ההשפעה היא עוצמתית ויחד עם זאת עדינה. מהניסיון שלי, גם במינון נמוך ואפילו נמוך מאוד – התמציות עובדות ועובדות מצוין!

דבר אחרון נוסף הוא חובתי המקצועית להזכירכם שתמציות פרחי הבאך וכל ההמלצות לעיל אינם מהווים ייעוץ רפואי ואינם תחליף ליועץ רפואי מוסמך.

שיהיו לכולנו ימים שקטים, רגועים ובטוחים ושיחזרו לנו כבר הבקרים הקרירים והנעימים!

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה הבריאות שבטבע, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על הקוסמים הקטנים שלי

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    לקוסמת הגדולה ,
    תודה על קיומך ועל הקוסמים הקטנים שהבאת איתך .
    נשיקות קרן גרופר .

    אהבתי

כתיבת תגובה (ניתן גם בעילום שם)

