שלושה שירי געגוע

מאת: גלית ראבד

1. נגיד

בוא נשחק באוגר ותינוק
ואני האחות הגדולה.
נגיד שלבשתי צעיף ירוק
ושמלה ארוכה כחולה.

לא, בואי נשחק שאני אח קטן
והיה לי אוגר חזק,
והיה לי קלשון כמו של שטן,
וכוח מהירות-הבּזַק.

טוב, אם ככה אז לי היה כוח של אש
ושל מים ושל תעופה,
ויכולתי לשלוט בכל מה שיש,
וגם הייתי שקופה.

אם ככה אני כבר לא משחק!
ואת בכלל תשתקי.
ותפסיקי לצחוק כי אני לא צוחק,
ותכף גם את עוד תבכי.

2. שולם

שולם שולם לעולם
החזיר נפל לים,
העולם נהיה ורוד,
החזיר התחיל לרקוד.

מֵי הים גאֹה גאו
הפרות געֹה געו,
שולם שולם ונגמר,
כי הריב הוא רע ומר.

 3. נרדמו

ישנים עמוקות
מיכאל והגר.

נרדמו המכות
והריב נסגר.

נשתתקו צעקות
שיקומו מחר.

היא – ראשה על הכר.
הוא – רגלו על הגר.

נשימות מתוקות.
ישנים עמוקות.

פוסט זה פורסם בקטגוריה נושא לדיון, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על שלושה שירי געגוע

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    גלית,איזה יופי !
    אכן געגוע…
    עירית

    אהבתי

  2. נטע הגיב:

    שירים נפלאים! העלו דמעות בעיני.
    תודה על הקסם, הכמיהה ומרחבי הילדות.

    אהבתי

  3. יעל הגיב:

    גלית,
    איזה כישרון בבחירת המילים , הקצב, הזרימה והנושאים.
    הייתי רוצה לקרוא עוד דברים שכתבת.
    לרגע הרגשתי ילדה, ובסוף שוב כמו אמא, אבל מנוחמת באחוות אמהות.
    תודה.

    אהבתי

כתיבת תגובה (ניתן גם בעילום שם)

