יום הולדת 15

מאת: דינה זסלנסקי

שניים במרץ 2015.

הפייסבוק "מבשר" לי שהיום יש לאיליי יום הולדת. הוא בן 15…

אני גם "מוזמנת" לברך אותו… לשמחתי, אין צורך בכך. הוא עדיין גר כאן איתנו ואפילו זכיתי לשעת חסד משותפת ונדירה רק לו ולי בבוקר הזה. (כמה חברים העירו אותו מוקדם בדרכם לביה"ס כדי לאחל לו מזל טוב, וגם כדי לקלל אותו על שהוא עדיין אפוף שינה…).

עד ממש לא מזמן, ציון יום ההולדת של איליי (בני הבכור) היה חוויה כל כך אינטימית שלי ופתאום היא מקבלת במה ציבורית.

אני מבינה שהשניים במרץ כבר לא אינטימי, וכבר לא שלי. אני מרגישה רוחות של שינוי, או יותר נכון – וקצת פחות דרמטי – אני מרגישה משב רוח של שינוי.

שנינו נפעמים, כל אחד מנקודת מבטו, מהגיל המדובר.

אנחנו מדברים על טקס הבטיזדו (טקס מתן חגורות בקפוארה) שעומד להתקיים בעוד כמה ימים. איליי, בנימוס הכל כך אופייני לו, אומר שאם ארצה לבוא אני מוזמנת, אבל מבהיר לי שהוא אינו זקוק לי, ושיש סיכוי שהנוכחות שלי אפילו תגביל אותו קצת: "…אני לא אהיה ממש משוחרר אם את שם…"

שנה ראשונה לאחר שמונה שנים ברציפות בהן עשיתי שמיניות באוויר כדי לא להפסיד את הרגע המרגש…

לא הלכתי, כמובן, אבל היופי היה בזה שהרגשתי שאני לא-הולכת בשמחה. שחררתי…

זהו… מורגש שינוי בסדרי הבית והמשפחה.

אני מרגישה איך אני עושה shift  קל אל מאחורי הקלעים. מובן שאני עדיין מאוד נוכחת, אבל במידה רבה גם לא. לאיליי יש עולם מלא ואני לא חלק מהעולם הזה…

סוף היום, חוזרת אל הפייסבוק… מסתכלת ומתמוגגת מכל המברכים אותו לכבוד יום ההולדת שלו. את רובם אני לא מכירה והם לא מכירים אותי. זה אמנם קצת מוזר, אבל גם מאוד מרגש.

שבוע לאחר מכן, כאילו בהזמנה (כמו תמיד בעצם…), אני יושבת בהצגה "קורצ'אק – עשר קופסאות גפרורים". בסוף ההצגה השחקן, עמיחי, מציג בפנינו את גלויות הפרידה שקורצ'אק נתן לכל נער/ה שעזב/ה את בית היתומים.

כנשאל באיזה גיל עזבו את בית היתומים, ענה: "חמש עשרה".

קורצ'אק האמין, כך הסביר עמיחי, שבגיל הזה הם כבר מצוידים בכלים הדרושים להתמודדות עם האתגרים בעולם הגדול.

אין לי ספק שלהישאר עם ילדינו בבית היה (והינו) הדבר הנכון ביותר לעשות, ואני מברכת על הבחירה הזו היום יותר מתמיד.

איזה כיף שהיה (וקיים) בי הרצון להיות איתם כמה שיותר.

הזמן הזה חולף כל כך מהר…

 

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה חינוך ביתי, נושא לדיון, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה (ניתן גם בעילום שם)

