העבודה – הפנימית והחיצונית

מאת: שלומית שלמה

העבודה היא אחת מן הדרכים בה מחפש האדם מהות ומשמעות לחייו.  זהו נתיב דרכו בן האנוש רוצה לממש עצמו בעולם החוויה, בעולם ארץ. זהו ערוץ אשר האדם יוצר ובונה, ואף מוזן ממנו.

בעת הזו, עת של בריאה, שינויים והתחדשות גם המשמעות שניתנת למקום העבודה משתנה.
העבודה היא מקום נוסף בו משתקפת הפנימיות של האדם.
בעת הזו אנו נדרשים להיכנס פנימה לעבודה פנימית בתוכנו, והעבודה החיצונית משנה את מימדיה בהתאם.

בעבר וגם כיום אצל מרבית בני האנוש העבודה היא מקור למימון כלכלי,  קשרים,  סיפוק עצמי והתפתחות,  אך היא מנותקת מעולמו הפנימי של העובד. האדם אינו מודע לכך שהעבודה בחוץ היא השתקפות של עולמו הפנימי ולכן הוא עובד ומקבל את גורל חייו בלי הידע וההבנה שהוא יכול לשנות בכל עת בה יחפוץ את תנאי עבודתו וגישתו לחיים.
הוא במקום שהדברים "קורים" לו ולא הוא יוצר ובורא אותם.

בזמן הווה נוכחי זה בו האדם קופץ מדרגה תודעתית, נדרש מן האדם להשתנות ולחזור אל עצמו, להיבטיו הפנימיים.
הוא מתאם עצמו לעצמו, מכיר בערכו,  מכיר בהיבטיו הנפשיים הפיזיים והרווחיים ומכך מתמלא ומקבל סיפוק ורק אז יוצא לעבודה בחוץ.
באופן כזה של אורח חיים בו האדם מגיע לעבודה מלא ומגובה מעבודתו הפנימית – העבודה בחוץ משתנה כהרף עין.
מכאן נוצר מצב בו העבודה מקבלת משמעויות נוספות מלבד כסף וגשמיות, משמעויות מרובדות המביאות את האדם למקום של נתינה ולב פתוח, מקום של יצירה, שמחה ואהבה.

העבודה הופכת למעין מגרש משחקים.
האדם בורא את מציאותו הפנימית ומיד היא מופיעה על כל גווניה בחיצוני. מתוך כך האדם הופך למשפיע ולא מושפע והדברים אינם סתם קורים לו אלא הוא יוצר או מזמן אותם למען התפתחותו והתפתחות סביבתו.

אנו בוראים את מציאותינו מהפנים החוצה ולא להיפך – בדרך שבה הורגלנו וחונכנו. אנו בוראים מציאות בכל תחומי החיים והכוח בידינו והעבודה הפנימית היא זו המביאה למימוש מועצם.

שמי שלומית שלמה ומזה כ – 15 שנים עוסקת בשיווק וניהול נכסים בחיפה. שנים רבות העבודה התנהלה על מי מנוחות. למעט תקופות בודדות בהן לא הייתה לי הכנסה, העבודה זרמה אליי ועבדתי מתוך שמחה והנאה.
החל משנת 2011 נתקלתי בקשיים שכיום אני משייכת למשבר גיל ה -40 שלי. גיל שבו עלו המון סימני שאלה לגבי זהותי והעבודה העלתה הרבה מהם. מדוע אני עובדת במקצוע שאם אין עסקה אין הכנסה, איך אני עושה זאת לעצמי ולמשפחתי, האם אני באמת אוהבת את המקצוע הזה האם כדאי לנסות מקצוע אחר – לחזור לעולם החינוך וההוראה שעסקתי בו לפני התיווך. בשנת 2011 עשיתי הפסקה למחצה בשיווק הנדלן וחזרתי לעבודה בהוראה ועם ילדים בסיכון גבוה. הייתי בדיכאון לא צמחתי בעבודה זו.  הגעתי למקום נפשי ירוד.
בדיעבד אני יודעת שזהו היה שיעור חשוב עבורי בחיים.

לפני כשנתיים בדרך נס הגעתי למטפל שנשלח אליי מגבוה, ובעזרת העבודה הפנימית חזרתי לעסוק בנדלן "פול טיים גוב" בהנאה רבה ונחלתי הצלחות  רבות. אני היום נוכחת ללמוד שכל תוצאה חיצונית היא סמן לעבודתי הפנימית.
למדתי לקבל את עצמי על כל גווניי לאהוב ולהאמין בי שוב. למדתי לתת אמון גם בסביבה ונולדתי מחדש.
אני מתחילה את היום בזמן של שקט עם עצמי, זמן שבו אני מתמלאת מעצמי מתוכי, מתחברת לנשמה לשקט ומשם יוצאת החוצה לעבודה. מתחברת לטוב ולמחשבות טובות ואף במהלך היום מתאמת עצמי לתדר זה במידת הצורך.
אני מעיזה לראות את כל החלקים שבי גם אלו שלכאורה אינם טובים, וכל ראיה אמיצה כזו מחזקת אותי ויוצרת אותי כאדם שלם. אורח חיים כזה מביא אותי להתנהלות שונה לגמרי בעבודה מול אנשים מבעבר.
אני מבינה במימדים נוספים שאני שליחה ועבודתי היא למצוא חיבור הולם ותואם בין אדם לביתו במימד הפיזי.

לסיום אני יכולה לומר שעבודת הקודש בעיניי היא העבודה הפנימית והיא זו שממלאת אותי מצמיחה אותי לגבהים ולמקומות שלא הכרתי בעבר. אני היום רואה ויודעת ידיעה אמיתית שההשתנות שלי מהווה השראה לאנשים רבים סביבי להשתנות. העבודה היא לא סתם עבודה, מפגשים וטלפונים אלא נתינה, יצירה מתוך אהבה לעצמי ולאחרים.
גם בעבר נהגתי כך אך היום אני מבינה יותר ויותר את המשמעות שהעבודה האישית שלי עם עצמי היא אור גם לאחרים.

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה נושא לדיון, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה (ניתן גם בעילום שם)

