כשרציתי להיות ד"ר דוליטל

מאת: נהר שליט מתוך גליון מס' 64 של "באופן טבעי, ספטמבר-אוקטובר 2006 שהוקדש לבעלי חיים

ילדותי היתה רצופה חוויות עם חיות, חוויות קטנות שנחקקו בי –
כמו היום ההוא שבגינת ביתי ניסיתי להפריד (רק מעט) בין שני חלזונות שדה בעת הזדווגות כדי להיווכח שאכן הם מפרים זה את זה בעת ובעונה אחת; או היום שבו דגת הגופי שלי מתה, וניסיתי להציל את שרציה בניתוח נועז ועדין, שכמובן נכשל; החתלתולים העזובים שהיינו מוצאים כל קיץ ומנסים לטפל בהם כמיטב יכולתנו (לעיתים לשווא); צבים, כלבים, שממיות, זיקיות, קרפדות, נחשים, חרקים, ארנבים שרקנים, תוכים, אפרוחים, גוזלים ועוד ועוד, כולם עברו תחת ידי הנרגשות והחוקרות ונגעו בנשמתי.

שאפתי להיות חוקרת טבע או ווטרינרית, קראת באנציקלופדיות, התגלגלתי מצחוק עם ג'ראלד דארל, וחלמתי חלומות.

יום אחד הגיעה הצעה שאי אפשר לסרב לה, השכן הווטרינר שאל אם אהיה מעוניינת לסייע לו בעבודתו במרפאה. הייתי בת שתים-עשרה והרגשתי שזכיתי בהזדמנות נפלאה, ואכן כך היה.

כשלוש פעמים בשבוע התייצבתי אחר-הצהריים במרפאה ולבשתי את החלוק. היו לי תפקידים קטנים שונים כמו להכין את החיסונים, לחטא את שולחן הטיפול בין כלב או חתול למשנהו, לפתח את צילומי הרנטגן בחדר החושך, לעקר כלי עבודה לפני ניתוח, לגלח את החיה לפני הניתוח ולחטא את האזור, להגיש כלים ולבצע מטלות בשעת ניתוחים, ועוד מיני תפקידים שגרמו לי לחוש מועילה ונחוצה. בצעתי את תפקידי במסירות רבה.

למדתי המון משהותי במרפאת החיות. האפשרות להתבונן במעשי הווטרינר, לשמוע את דבריו ללקוחות ולשוחח עימו, במשך השנים, נתנו לי מושג ברור מאוד מה זה להיות ווטרינרית. למדתי מה הן דרישות הקבלה ללימודים, הכרתי גם את הצד של אספקת הציוד, המחירים ותוכנת הניהול. הרגשתי כי אני מצויה בעניינים ואף יכולה, על אף שחסרה לי ההשכלה המתאימה, לבצע את רוב הדברים הנדרשים בתפקיד, ידעתי מה עומד הרופא לומר לכל לקוח.

לאחר שלוש שנים הרגשתי שמיציתי את ההתנסות. במבט לאחור אני מבינה שבעצם לא יכולתי להתקדם ולא הרגשתי שאני ממשיכה ללמוד, וויתרתי על חלומי, הוא לא קסם לי יותר.

אני אסירת תודה על ההזדמנות שנתן לי האדם הזה, שהשכיל לשלב כוחות צעירים התנדבותיים בעבודתו ותמיד שיתף אותי ודיבר אלי בגובה העיניים.

נהנתי מאוד מתקופת עבודתי כשוליה, והתפניתי לעיסוקים אחרים.

פוסט זה פורסם בקטגוריה באופן טבעי, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה (ניתן גם בעילום שם)

