מה קורה כשהרצון נהיה שבע?

מאת: ענבל לויטה

לא פעם הרהרתי על המושג הזה שנקרא "שביעות רצון". ממש יכולתי לראות בעיני רוחי איך הרצון נהיה שבע. מה גורם לשובע הזה? איך ומתי זה מתאפשר לי? הצית את דמיוני הצירוף.
לכאורה, מה הקשר בין שובע לרצון? והרי הרצון תמיד רוצה "עוד!".
אבל עם הזמן אני מגלה את עומקו של שביעות הרצון. זה מתחבר לי למושג מרתק אחר: יישוב הדעת, שגם הוא מורגש לי בגוף ממש. זו תחושה מוחשית ועמוקה, ללא נחיצות המילים.
זה וודאי, כמו ששמש זורחת בבוקר.
אני מגלה ששביעות רצון יכולה להגיע אלי כשאני יודעת שעשיתי כמיטב יכולתי.

זה מדויק ובהתאמה, ללא קשר למה אני חושבת על זה או למדדים חיצוניים. לפעמים אני נהיית שבעת רצון מדברים גדולים ולפעמים מדברים מזעריים. הרבה פעמים זה קורה דווקא מול מעשים פרקטיים כמו שטיפת הכלים או ניקיונו של הבית. אני מביטה מרוצה במעשי ידיי, דווקא בגלל שאני לא עקרת בית מדופלמת, ונורא גאה בעצמי. נהיית שבעת רצון, מדושנת עונג.
ועבורי זה משמעותי יותר מתחושה של סיפוק. למה? קשה לי להסביר. שוב, זה משהו שבגוף. איפשהוא בין הבטן ללב, תחושת שקט פנימי ורוגע. מנוחה עמוקה.

זה קורה לי הרבה פעמים כשאני מלמדת. בסוף השיעור, שבד"כ מתרחש בטבע ולאורך כמה שעות ארוכות, אני יוצאת שבעה, כמו אין משהו חסר. הכל במקום. מדויק, מלא.
אולי זה קשור לשיטת המקום שיצרתי ב 2005, שתומכת מסעו של אדם למצוא את מקומו בעולם ולהרגיש שהכל עומד פיקס על מקומו. אני מניחה שאי אפשר להיות בנקודה שכזו ללא שביעות רצון.

שביעות הרצון שלי עומדת בסתירה גמורה להיפוכה, לחוסר שביעות הרצון. בתור מי שיש לה תשוקות גדולות, אמביציות רבות ואפילו יומרה ליצור עולם טוב יותר – רוב הזמן אני מכירה את תחושת חוסר שביעות הרצון שלי. אני מניחה שבבסיסה עומד חוסר קבלה. משהו בי מתנגד לקיים ושואף ליצור שינוי. זה אי שקט, ביקורת, תחושת תנועה פנימית שדוחפת אותי קדימה. כל הזמן קדימה. אני לא מכירה שביעות רצון מולדת, אלא רק כזו שיצרתי בכוחות עצמי. 

מרתק אותי להתבונן בבן זוגי שניחן בשלוות אין סוף, שהרצון שלו שבע כל הזמן, שאין לו שום דחף לשנות את הקיים ובמנוחה גמורה הוא מביט על העולם מרוצה. 

האם יש הבדל בין שביעות רצונו לשלי?

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה חינוך ביתי, נושא לדיון, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה (ניתן גם בעילום שם)

