במידה

מאת: לונה בן דב. מתוך גליון מס 55 של באופן טבעי, שהוקדש לדיאלוג, נובמבר-דצמבר 2004.

אני אמא שמגלה את עצמה. כל מה שאני כאמא – לא עלה בדעתי לפני כן.
דברים שדמיינתי על האמהות – אני נפרדת מהם אחד אחד,
ככמו בועות סבון הם מתפוצצים לנגד עיני.
את ההתייחסות שלי לילדיי אני בונה מן היסוד – ואהבת לרעך כמוך.

בפניה שלי אל ילדיי אני מבקשת מעצמי להתייחס אליהם כאל המבוגרים,
זאת אומרת –
באותה מידה של כבוד.
באותה מידה של סובלנות.
באותה מידה של סלחנות כלפי טעויות.

כאשר אני מזרזת אותם בדלת.
כאשר אני מבקשת מהם בקשה.
כאשר אני אומרת, דורשת, כועסת.

בכל אותן נקודות חיבור, נקודות לימוד ביומיום.
אני מקשיבה לעצמי פונה אליהם ושואלת –
האם הייתי פונה כך לבעלי? לאמי? לאבי?
האם הייתי סובלת שיפנו אלי כך?

בפניה שלי אל ילדיי אני מבקשת מעצמי להתייחס אליהם כאל ילדים,
זאת אומרת –
אלו שמידותיהם נבנות –
מידת הסבלנות שלהם.
מידת האיפוק שלהם.
מידת ההתחשבות בזולת.
מידת הרחמים.
כאשר הם פוגעים אחד בשני.
כאשר הם רוצים עכשיו.
כאשר הם מתעלמים מרצוני.

בכל אותם רגעי קצה, רגעי התרחבות ביומיום
אני בודקת מהי המידה החסרה והאם אני יכולה להשלים אותה.
האם אני יכולה להביא –
אל הריבים שלהם את הגבולות והחמלה.
אל המשברים שלהם את הסבלנות שלי.
אל ההתעקשות שלהם את הגמישות שלי.
אל ההתפרצויות הזעם שלהם את השליטה העצמית שלי.

ויש את הפער.
הפער בין איך שגידלו אותי וחינכו אותי, את הורי, את הוריהם,
לבין איך שאני מגדלת את ילדיי.
הפער בין איך שאני רוצה לגדל את ילדיי
לבין המציאות המשתנה כל הזמן של איך אני מגדלת אותם.

ויש את המלאכה היומיומית.
של האמהות. של התיקון.
הפער מאפשר את התיקון.
מאפשר לי ללמוד כל יום מחדש כיצד להתייחס לילדיי.
בכל יום שאלות חדשות.
בכל יום תשובות חדשות.

פוסט זה פורסם בקטגוריה באופן טבעי, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה (ניתן גם בעילום שם)

