סוף זה תמיד התחלה

מאת: מיכל מוטאי

הגיליון הפעם אמור לעסוק בהתחדשות. אני מנסה להתחדש אחרי 3 חודשים של חוסר כתיבה. האמת התגעגעתי. אני גם מרגישה קצת חלודה. אבל התחדשות היא לא התחושה הדומיננטית מבחינתי בימים אלו. יש יותר תחושה של סיכום.

בכל החוגים הילדים מתכוננים לסוף השנה. מרימים מופעים, עושים חזרות להצגות, מקבלים חגורות, מזמינים הורים, סבתות וקרובים אחרים לחזות בהישגיהם השנה. תוך כדי, אני מקבלת פרספקטיבה חדשה על השנה.

הרבה פעמים לאורך החודשים שמגדירים את "שנת הלימודים" אני מרגישה שאנחנו לא עושים מספיק. לא מספיק יצירה, לא מספיק סיורים, לא מספיק לימודים, לא מספיק מתקדמים. יש משהו מטעה בחינוך ביתי. תמיד נדמה שהילדים של אחרים לומדים המון, עושים דברים מיוחדים, מוצאים לעצמם תחומי עניין ייחודיים – מגיעים למקומות מופלאים. ואיכשהו כשאני מסתכלת עלינו, הדברים הם ההפך מזוהרים.

אני רואה את כל הימים שבהם סתם היינו בבית ולא עשינו כלום. סליחה, עשינו המון – הילדים הצליחו לריב אחד עם השני על כל שטות אפשרית. שמעתי "משמעם לי" איזה מיליון פעם ביום, איבדתי את הסבלנות ושקלתי ברצינות שאולי הגיע הזמן לרשום אותם לבית ספר (או לפחות לברוח לאיזה סופשבוע נחשק איפשהו – לבד!).

ואיכשהו, דרך כל הסיכומים, אני מצליחה לראות את הדרך שעשינו. כל אחד מהילדים צבר לעצמו שק רציני של חוויות השנה. כל אחד הצליח לגלות על עצמו משהו חדש. אני לא מדברת על דברים גדולים, אלא על הישגים קטנים. היכולת להתמיד, להעמיק, לגלות דברים חדשים לבד, עם חברים וכו'. במיוחד מצא חן בעיני, שמפגשים צנועים כל אחד בפני עצמו, הצטברו לפעילויות בעלות משמעות ומשקל. ואיכשהו, בזכות סוף השנה, בזכות הסיכומים והתודות, גם אני מצליחה לראות את כל זה.

מאחלת לכולם סופשנה מוצלח וכיפי. כזה שפותח דלת לחופש גדול מופלא ולשנה חדשה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה חינוך ביתי, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על סוף זה תמיד התחלה

  1. דלית הגיב:

    מזדהה עם התחושה של ״לא עושים מספיק״ ומצד שני, תחושה של עומס…

    אהבתי

כתיבת תגובה (ניתן גם בעילום שם)

