התחלות חדשות

מאת: מיכל מוטאי

סוף החופש הגדול ותחילת השנה בשבילי זה זמן של חשבון נפש (ולאו דווקא זה שקשור ליום הכיפורים). זמן לעשות סיכומים לשנה הקודמת, לבדוק מה הייתי רוצה לשפר ולנסות להגדיר מה הייתי רוצה בשבילנו לשנה הבאה.

השנה הקודמת היתה מאד עמוסה בשבילי. הרגשתי שאנחנו לא מספיק בבית. שלמרות שאנחנו בחינוך ביתי, אין לי באמת חופש לבחור את הפעילויות שלנו. יותר מדי מחויבויות למפגשים ולחוגים, השאירו מעט מאד זמן חופשי. ובמעט הזמן החופשי שכן היה לנו, לא היה לי כוח לזוז מהבית.

בשנים הקודמות בעונה הזאת הייתי נכנסת ללחץ אמיתי (הנה הוכחה ממשהו שרשמתי בשנים קודמות). מה יהיה עם כל אחד במשך השנה. האם יש לכל אחד מספיק פעילויות, מספיק מפגשים עם חברים, מספיק ספורט, מספיק למידה. השנה החלטתי ללכת בנתיב שונה.

הקיץ היה כל כך כיפי בשבילנו. חוסר המחויבות, היכולת לזרום עם הרצונות שלנו. המון זמן פנוי בבית החזיר אותנו למשהו מאד בסיסי שאני אוהבת בחינוך ביתי. פתאום היה לי כוח וזמן ליזום ניסוי מדי פעם. לפעמים לעשות יצירה. דברים שכבר לא עשיתי תקופה ארוכה מאד.

בתחילת החופש הגדול שלי היה בלחץ. הוא פחד שלא יהיה לו מה לעשות. הוא לא מחובבי הבית. הוא מעדיף להיות עסוק, וכמה שיותר. אבל דווקא בזכות הזמן הפנוי הוא הצליח ליצור כל מיני דברים שעניינו אותו. הוא שקע בסרטוני יוטיוב ויצא מהם עם כל כך הרבה רעיונות לניסויים ולפעילויות.

בעקבות החופש המוצלח שלנו החלטתי השנה לבחור בנתיב חדש. נתיב לא ממש אופייני לי. בדרך כלל יש לי צורך לקחת אחריות על הפעילויות שלנו. לתכנן מראש, להגדיר מטרות ולסמן יעדים. הפעם החלטתי לנקוט בגישה הרבה יותר חופשית. הימים שלנו הרבה יותר מאווררים ופנויים. יש לנו בקרים פנויים ללא תוכניות בכלל. בחלק מהבקרים אני בפעילות עם חלק מהילדים, וחלק נהנים מזמן פנוי בבית (מהיתרונות המדהימים והמאד כיפיים של ילדים שגדלו).

גם לעצמי אני מרגישה שמתפנה לו יותר מקום. הילדים פחות זקוקים לי בכל דקה מהיום. ואם הם פנויים לעיסוקיהם (שיכולים לכלול לא מעט שעות מחשב למשל, או ימים מחוץ לבית ואצל חברים), אני יכולה להזכר במה שמרגש אותי. להיזכר באהבות שלי. ללכת ללמוד משהו, לצאת עם חברות, לצפות בסרט או בסדרה חסרת חשיבות (עם מאתיים עונות). וזה כיף. כל כך הרבה זמן הייתי שקועה כולי בדברים אחרים.

ולזמן יש הרי דרך משלו להתמלא. התחושה שלא עושים כלום לא קיימת. תמיד צצים עוד ועוד רעיונות ופעילויות. היקום מזמן לנו כל כך הרבה הזדמנויות לא צפויות.

אני מאחלת לעצמנו ולכולם, שהשנה הקרובה תהיה שנה זורמת. שנה של שמחה בעשייה, של התלהבות וחדשנות. שכל משפחה תצליח למצוא את הנתיב במדויק לה, בכל רגע נתון.

פוסט זה פורסם בקטגוריה חינוך ביתי, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה (ניתן גם בעילום שם)

