דחיינות

מאת: חגי קירשבלום

"אבא מתי נשחק כדורגל?
עוד מעט, עניתי
"למה לא עכשיו?"
בגיל שלוש וחצי שמעתי את משפט הזן האדיר הזה מהבן הגאון שלי

ל מ ה ל א ע כ ש י ו ? ! !

זוכר ששמעתי את המילים ברור וחד והן מהדהדות אצלי עד היום.
הוא רצה לשחק ואני עשיתי כל מיני דברים בבית, לא משהו של חיים ומוות.
כשביקש לשחק, לא באמת הייתי מחויב לעשייה אחרת, פשוט היה לי נוח לדחות את הבקשה שלו כי הייתי טרוד במחשבות אחרות.
נשארתי בלי תשובה אמתית, כל מה שחשבתי לענות בחכמה רבה, נראה לפתע כמו תירוץ עלוב לשאלה גאונית!
"באמת למה לא עכשיו?! עניתי בחיוך של הכרת תודה והלכנו לשחק.

הדחיינות היא התחמקות מהדבר היחידי שאני אמור לעשות עכשיו! איך אני יודע שאני אמור לעשות אותו עכשיו?
פשוט מאוד, הדבר הזה חוזר ומציק לי, יושב לי בזכרון וחוסם מקום לדברים חדשים להגיע.

אני עצמאי, מאוד אוהב את הטיפולים והמעגלים שמעביר, משתדל לחיות חיבור לרצונות העמוקים שלי ואז מגיע הרגע הזה שנקרא " הגשת דוח מס" ופעולה שיכולה להסתיים בכמה שעות של טלפונים והקלדה, נמשכת אצלי בראש חודשיים כדבר האיום והמעורפל הזה שאין לי מושג איך לגשת אליו.

כשירדתי לעומק, הבנתי שאני משחזר את ימי בית הספר החצי עליזים חצי מבעסים, כשהייתי מקבל ללמוד חומרים משעממים וסתומים בעייני, בתגובה הייתי בורח לעולמות אחרים במציאות או בדמיון.
מכאן הבנתי שהדחיינות היא תערובת של דברים שאני לא אוהב לעשות עם דברים שאני לא מבין.

מצאתי שני הסברים בתוכי ודרכים להתמודדות:
1.אם אני דוחה פעולה כי היא מעורפלת לי ומלחיצה, אני נכנס לעומקה ומנסה להבין צעד צעד איך להתקדם.
2. לגבי הדברים שאני לא אוהב לעשות זאת כבר שאלה של ראיית התמונה הרחבה.

ילד אמור לא לעשות מה שהוא לא אוהב, הוא מחובר רק לרצון הפנימי וככה הוא זז בעולם.
מבוגר, לעומת זאת, אמור להחזיק תמונה יותר רחבה בראש.

לדוגמא, אני יודע שאם לא נותן אוכל נכון לגוף שלי, אפילו אם אני פחות אוהב אוכל בריא ומעדיף ג'אנק, אני פוגע בעצמי בתווך הרחוק.

וגם שאם לא אעשה את השיחה עם החבר על הנושא הזה שמפריע לי, כי אני לא אוהב להתעמת, יוצר בייננו ריחוק.

אז בעצם לסיכום המרשם שלי להפסיק לחיות בוותרנות הוא חיבור לחזון בחיים, כלומר לראיה רחבה ועמוקה של הפעולות שאני עושה והליכה של צעד צעד בתוך הפעולה שאני רוצה לדחות.

פוסט זה פורסם בקטגוריה נושא לדיון, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה (ניתן גם בעילום שם)

