לא עוגן

מאת: שרית זיק חיייט

"לא הוגן" בא לבקר ושכח איך נפרדים
ויחדיו איתו הגיעה חבורה של נספחים.
צדקנים נואמים, מסכנות מייבבות וגברת "לא פייר" שמחפשת השוואות.
כולם כולם הפכו בני בית ומסרבים להתפנות.

"לא הוגן" הוא סוג של עוגן, מן משקולת מכבידה,
שעלול גם להטביע אם לא נקפיד על היציבה.
הוא נזרק אל תוך המים, נאחז ולא מרפה, ודואג שנעמוד, נעמוד ולא נסטה,
נעמוד ולא נזוז, נעמוד כך במקום,
עד ש"לא הוגן" יחליט שהשגנו בטחון.
בטחון להתקדם, שאיתנו מסכימים,
שאנחנו אהובים, שקיבלו את הכללים.
ל"לא הוגן" מאוד נחוץ לקבל אישור בחוץ.

"לא הוגן" בא לעורר, לעורר ולהזכיר,
"לא הוגן" בא לספר מה שקשה לומר ישיר.
שבעצם הוא רוצה יד מלטפת וחיבוק,
מחפש הוא אהבה, אהבה ללא צידוק.
מבקש הוא שאקשיב לקולות חריקותיו,
לנוכחות המרירה ולשלל טענותיו.
הוא מבקש שגם אותם כאן אצליח לחבב .
על אף למרות שהם עושים לי לא כול כך נעים בלב.

הם מזכירים לי את המקומות המקופחים שחוויתי,
את הטענות שמופנות כלפיי.
את מה שרציתי ולא התגשם.
ואת כל מה שאולי.

כשהוא איתי אני קטנה.
כשאני איתו אני כבדה.
אני לא מסוגלת. לא מצליחה. אני כועסת. אבודה.
מנסה לשלוט ולקבוע כללים על הסביבה.
להשיב את הצדק ואת השלווה.

היד של "לא הוגן" דוקרת,
ומאוד מאוד דחוסה
ובגלל כל הדמעות, גם בדרך כלל לחה.
וכדי להתקדם להשתנות ולהתפתח נדרשת לי ההסכמה .
לראות בו חלק אינטגרלי, עוד שותף-לי למסע.
ביחד עם הטרוניות, וגם עם היבבנות,
עם הפנקס ועם העט ונכונות להתעלות.

כש"לא הוגן" לקלוט מצליח שהעוגן הוא פנימי,
ושכולנו הוא אחד ושגם הוא טמון בו, בי,
וכולאנו בעדו ויש לו שפע של מקום.
את הרמקול הוא מניח ומתחיל לנשום לחלום
עכשיו יכול הוא לשחרר
להתחיל לנוח
ולאפשר לאחרים להוביל, לנוע

וכשהוא שוב מגיע לבקר ולעגון,
אני בודקת עם עצמי מה זימנתי לי היום?,
מה כדאי לי להזכיר , מה הוא בא לי להאיר?
שאני בעלת ערך מעצם היותי. שהעוגן שלי הוא פנימי.
שאני שייכת, אהובה ואוהבת.
יש לי די צרכי
ושפע דברים להעניק.
מה שנדרש לי זמין.
שהוא לטובתי,
ואין לי מה להתרגש, או להאמין לו שיש משהו שהוא "לא הוגן" או שה"הוגן" שלו מהווה "עוגן".

"לא הוגן" חבר מוכר בוא הושט לי את ידך ויחדיו עכשיו נפסע ונחצה את הביצה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה נושא לדיון, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה (ניתן גם בעילום שם)

