7 סיבות לבחור בחינוך ביתי

לאחרונה, מכל מיני סיבות, כאילו קיבלתי מכה בראש – לא הצלחתי להיזכר למה אנחנו בחינוך ביתי. לא הצלחתי לחשוב אפילו על יתרון אחד של החינוך הביתי על בית הספר. הזכרון כנראה חזר אלי (לפחות חלקית) והתיישבתי לרשום 7 סיבות שבגללן אנחנו בבית.

אולי זה יעזור יום אחד לעוד מישהו…

מוזמנים להוסיף את הסיבות שלכם בתגובות.

  1. הילדים שלי הם האנשים שהכי בא לי לבלות איתם את היום. זה לא סותר את העובדה שלפעמים אני ממש רוצה מהם חופש והפסקה..
  2. כי בשום מסגרת אחרת אין יחס טוב יותר בין מבוגרים לילדים. גם אם אני לא ממש פנויה אליהם, או עסוקה במיליון דברים אחרים, עדיין הם מקבלים המון תשומת לב.
  3. כי בית ספר נפלא ככל שיהיה הוא עדיין כלא (זה פיטר גרי אמר)
  4. למרות שנדמה שאנחנו לא עושים כלום ולא לומדים שום דבר- זה לא נכון. יש הרבה סוגי לימודים והם לאו דווקא אקדמיים. ללמוד לעשות כביסה, לבשל, לטפל באחיינים, לעזור לסבתא או סתם להתחשב במישהו אחר הם לא פחות חשובים.
  5. משברים יש בכל תהליך ובכל מקום. זה סימן להתפתחות ולשינוי. ושינוי לרוב הוא דבר טוב (תודה יסמין).
  6. כי גם אם חברים נכנסו למסגרת / עברו דירה / הקבוצה התפרקה, נעבור את זה ביחד כמשפחה. כי אנחנו גמישים ויכולים להתאים את עצמנו למציאות חדשה. וכמו שאמר המשורר כל סוף הוא התחלה חדשה.
  7. כי חינוך ביתי הוא הבחירה שלנו. לעכשיו. תמיד אפשר לשנות. זאת לא חתונה קתולית.
פוסט זה פורסם בקטגוריה חינוך ביתי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

8 תגובות על 7 סיבות לבחור בחינוך ביתי

  1. נועה הגיב:

    כי בחינוך הביתי יש בחירה חופשית (מצרך נדיר בימינו)
    כי הילדים נשארים נאמנים לעצמם (לפחות הפרטיים שלי)

    אהבתי

  2. אפרת הגיב:

    יו !! מכירה את רגעי הערפל האלה שבהם פתאם לא ברור לנו למה… האשימה שלך נהדרת ואני מאד מזדהה. תודה.

    אהבתי

  3. בעילום הגיב:

    את רוצה לבלות איתם את היום ובגלל זה את מבודדת אותם מהעולם?

    אהבתי

    • תוצרת בית הגיב:

      העובדה שאנחנו מבלים הרבה ביחד, לא אומרת שהם מבודדים מהעולם. להיפך, הם חווים הרבה מהעולם האמיתי – פוגשים אנשים, הולכים למפגשים, משתתפים בפעילויות ובחוגים. בניגוד למה שנדמה, חינוך ביתי לא נעשה בהכרח בתוך הבית.

      אהבתי

      • אלה הגיב:

        היי שמי אלה ואני מבאר שבע אני מעוניינת להתחיל בחינוך ביתי וצריכה קצת הכוונה בנושא אם תוכלי ליצור איתי קשר דרך המייל ממש אודה לך ddddani2@gmail.com.😊

        אהבתי

  4. ורדית הגיב:

    פשוט,אין שום דבר טוב בביצפר.

    אהבתי

  5. אמא הגיב:

    חינוך ביתי לדעתי יש בו צדדים טובים כמו קשר חזק עם האם אבל יש סיכון לשחיקה ואם הילד מפסיד כמה שנים של לימוד לא תמיד יהיה אפשר להחזיר לבית הספר בשל פערי למידה וחוסר יכולת להסתגל למערכת אז אצלי חינוך ביתי עד גיל 4 לכל היותר לצערי במקרה שלי עם הילד השני כבר מרגישה שיש שחיקה

    אהבתי

כתיבת תגובה (ניתן גם בעילום שם)

