חישוב מסלול מחדש

מאת: חגי קירשבלום

חופש חופש חופש, אני איש של חופש
בימים של סוף שנה מתחדדת לי הנקודה של חופש הבחירה.
במהלך היום אני פועל מאות של פעולות שכאילו מערבות את הבחירה החופשית שלי, האומנם זה ככה?

חישוב מסלול מחדש יכול לקרות המון פעמים ביום על הדברים הכי קטנים בקיום שלי, זאת בחירה לצאת מהאוטומט, שפעם עזר לי והיום הוא כבר כיסוי עיניים שמונע ממני לראות את המגוון שהעולם מציע לי.

 בני אדם אוהבים לחלק את הזמן ולהכניס אותו לקופסאות, הם גם המציאו לעצמם כל מיני טקסים שיסמלו מעבר מקופסא לקופסא, מעבודה לחופש.

אחרת מה יעשו? איך יתקיימו ככה בלי שעון שיתחום להם משימות ויעדים? חס ושלום הם יצטרכו רק להיות, בלי זמן, רק לחיות את הרגע הזה ואז את הרגע שאחריו ואז שוב את הרגע שיגיע, בלי לדעת מה צריך לעשות ומתי.

 אז מתוקף החלוקה הברורה, הנה הגיע לה סוף של עוד שנה ואיתה גם מגיע הריק שנוצר כי כל הלו"ז החנב"י מתבלבל ואז גם הקושי עולה ואיתו מגיעות המחשבות על שינוי, על חישוב מסלול מחדש…

 חופש הבחירה שלי נעלם כשאני לא מוכן לשאול את עצמי למה אני עושה את מה שאני עושה.

חופש הבחירה זה לא להיות עבד של האמונות שלי, כי אני זה לא האמונות שלי, מכיוון שאמונה יכולה להיות נכונה לי לעכשיו וממש לא נכונה לי חודש או שנה מאוחר יותר.

 דוגמא: כשנולד בני הבכור והגאון והיפה והנדיר ( עוד רגע הוא ילמד לקרוא, אז שותל לו פה מסרים אוהבים ) להשאיר אותו שיגדל לא בידיים שלי או של אשתי, פשוט היה נראה רעיון לא שפוי של חבורת אנשים שויתרו על מה שהכי חשוב בעולם הזה, אז יצאנו, מבחירה ובאהבה למסלול של חינוך בייתי.

 יצרנו מציאות, הקמנו או הצטרפנו לכל מיני מפגשים וקבוצות עוטפות עם א-נשים קצת דומים לנו וקצת שונים, אבל עם מכנה משותף שהוא הבחירה בחינוך ביתי.

 לאורך שש וחצי השנים האחרונות שקלנו לפחות 100 פעמים, אם להפסיק או להמשיך, בדקנו כל הזמן מה הילדים שלנו צריכים וגם מה אנחנו צריכים.

  כשהצרכים שלהם השתנו ובמקביל היכולת שלנו להנות מהחינוך הביתי נעלמה וכל מה שעניין אותי היה להעביר את היום ולהגיע לעיסוקים שבאמת עניינו אותי, הגעתי למסקנה שכדאי להקשיב למה שבאמת חי ופועם במציאות שלנו,במקום לבחור באידיאולוגיה.

 כל האמונות שלנו לגבי הנזק שהממסד עושה לחופש ולנשמה נעלמו מול הצורך הפשוט והאמיתי של הבן שפשוט צעק את הרצון שלו בחבורת בנים על בסיס יומיומי וגם על זה שהוא רוצה שזה יקרה במרחב נטול הורים. בקטע קסום גם נמצא גן שהפתיע אותי והיה במהלך השנה האחרונה, מעל ומעבר למה שחלמתי בשביל הבן שלי.

הבת שדיברה צורך אחר לגמרי, נשארה לעוד שנה לא פשוטה בבית ובקרוב , מתוך הבשלה שלה, בדרכה גם לגן.

 אז בעצם טוב נעשה אם נבחר לבחון את האמונות שלנו וכמה הן מנהלות אותנו על חשבון החופש האמיתי שלנו לבחור וגם על חשבון החופש של האהובים לנו מכל, כי מה שווה להגיע ליעד אם לא באמת בחרתי את הדרך?

 חגי קירשבלום – מלווה הורים ואבא מחנך ביתי, עוד שניה במיל'

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה נושא לדיון, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה (ניתן גם בעילום שם)

