הוויה יוצרת קריירה או קריירה יוצרת הוויה

מאת: לימור ליברמן

אני לא יודעת בדיוק מה זה קריירה…לי בכלל זה נשמע משהו קריר (:

בראייה שלי –
העשייה/ העבודה/ הפרנסה מחולקת לדברים שאנשים אוהבים לעשות או לא אוהבים לעשות.
יש לא מעט אנשים שעושים/ עובדים/ מתפרנסים מדברים שהם לא אוהבים לעשות,
אלא מתוך הצורך הקיומי הנוכחי שקיים בחיינו עלי אדמות.

אני חושבת שכמעט ולא קרה שעשיתי משהו שאני לא אוהבת לעשות.
(זה לא אומר שאני אוהבת לשטוף כלים (: אבל אני אוהבת שהמטבח מסודר ונקי.)
בעשייה הכללית שלנו יש גם דברים קצת סיזיפיים, אבל אם המניע לעשייתם הינו מתוך אהבה
ומתוך רצון להיטיב, אותו מניע מאפשר להמשיך בעשייה הזו.

בהגדרה המילונית קריירה זו "סדרה רצופה של משרות המרכיבה את חיי העבודה של אדם מסויים.
אפשר שתהיה לאדם קריירה גם בתחביב כגון ספורט ומוזיקה אך בעיקר מתייחסת קריירה לסדרה של עבודות או משרות מהן אדם מתפרנס"
כפי שאמרתי אני פחות מתחברת למילה קריירה…
אני יותר מתחברת למילה שליחות
כלומר כאשר אני עושה ופועלת בעולם מתוך המקום הנובע מהכמיהה והתשוקה שלי.
כך אני גם מביאה את עצמי לידי ביטוי, גם עוזרת לאנשים ונותנת את שאוכל לתת
וגם מתפרנסת מזה.

אך מה אעשה אם תחום תשוקת העשייה שלי
מתנגש עם הצורך של ילדיי בנוכחותי המלאה מבחינה פיזית ורגשית?

מה אעשה אם יש בי כמיהה לפעול בעולם מתוך שליחותי,
ואני צריכה לבחור היכן לתת את הזמן שלי והאנרגיה שלי?

אני בחרתי לחבור לשליחות שלי ולעשייה שלי ב 18 שנה האחרונות
בתחום הנתינה והנוכחות המלאה עם ילדיי.
אוכל לומר כי בחירה זו הינה עבודה/ עשייה/ פעילות בעולם/ "קריירה"
בה אני נדרשת להביא את כל ליבי, נוכחותי, כוליותי, איכויותיי, כנותי, עוצמתי ונחישותי.
מה שנדרש מאיתנו כדי ממש להצליח בכל תחום עיסוק מרכזי (שנקרא בפי העם "קריירה")
נדרש מאיתנו גם בבחירה בהורות במשרה מלאה ואולי אף יותר…
למה אולי אף יותר? – כי בקריירה הזו אני נוכחת (לפחות עד לשנה האחרונה…) 24/7.

בחירה בקריירה של ניהול בית ומשפחה באופן מלא
מאפשרת צמיחה וגדילה לאין שיעור (: לנו ולילדינו.

וכאשר הם גדלים ומתחילים לפרוש כנפיים ולהביא את עצמיותם לידי ביטוי,
יכולים לראות אנו את משמעותה של הבחירה הזו,
ונוכחים אנו לדעת עד כמה גם אנחנו גדלנו והצמחנו כנפיים בעצמנו, על ידי בחירה זו,
ומתוך כך להמשיך ולהשפיע הלאה לכל החפץ בכך והמבקש זאת.
וכך ממשיכים אנו את שליחותנו באופן טבעי בעולם בתחומים נוספים
בהם יכולים אנו לבוא לידי ביטוי, ולהיות לעזר.
על פי תפיסתי, מה שבאנו לעשות כאן זה להביא את המהות שלנו לידי ביטוי,
וכדור הארץ זה מקום ההכשרה והאימון שלנו לכך.
להיזכר מי אנחנו, מה תכליתנו, ולמצוא את הדרך הכי מתאימה לנו לעשות זאת.

ועל פי נקודת מבטי אותה מהות שאנחנו – הינה מהות של אהבה טהורה, נתינה, תמיכה והתפתחות.

וכאשר אנו פועלים מתוך המקום הזה (לא משנה במה נעסוק )
נרגיש שזוהי –  עבודת חיינו / ה – קריירה שלנו / השליחות שלנו / התכלית שלנו.
ונקום בבוקר בשמחה ובהתרגשות בכל יום מחדש.

בין אם נבחר להיות עם הילדים שלנו, ולהעניק להם את נוכחותנו המלאה.
בין אם נבחר לעבוד כשכירים ונהיה בתודעת שירות ונתינה .
בין אם נבחר לעבוד כעצמאים וגם שם נהיה בתודעת שירות ונתינה.

הקריירה שלי זו עצם ההוויה שלי.
וההוויה שלי זו השליחות שלי.

הייעוד שלנו הוא להיות בדיוק מי שאנחנו, מחוברים ללב שלנו –
ובוחרים את העבודה שלנו, הקריירה שלנו, העשייה שלנו –
מתוך אהבתנו את עצמנו,
ומתוך רצון להיטיב עימנו ,עם חברינו, ילדינו, בני זוגנו
וכל סובבינו.

ובאשר לכותרת…
אם הוויתנו הפנימית המחוברת ללב תיצור את הקריירה שלנו –
נרגיש מסופקים, ממומשים ובאים לידי ביטוי.
אך אם נבחר בקריירה שאינה בהלימה עם עצמנו,
יש סיכוי שזה ירחיק אותנו מהחיבור פנימה אלינו, ונמצא את עצמנו לא מסופקים ומתוסכלים.

ויחד עם זאת – בכל עיסוק שנבחר, גם אם הוא זמני או עדיין לא מה שאנחנו לגמרי רוצים,
נוכל להביא אותנו ואת ההוויה שלנו והנתינה שלנו לכל מקום.

בברכת מימוש והגשמה לכולנו (:
באהבה
לימור

פוסט זה פורסם בקטגוריה חינוך ביתי, עם התגים , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה (ניתן גם בעילום שם)

