המלצות – אוגוסט 2014

אנימקס – פסטיבל קומיקס ואנימציה בסינמטק תל אביב 6-9.8.14 (כרטיסים בחצי מחיר דרך באליגם). יש תוכניות המתאימות לכל המשפחה, וכאלו המתאימות לילדים גדולים יותר, כולל סדנאות בנושאי קומיקס ואנימציה.

איך לשמור על חדוות הלמידה של הילדים שלנו. שני מקרי מבחן – מאמר המתאר גישות חדשות ללמידה, תוך דגש על הסקרנות הטבעיות של הילד. המקרה הראשון מתייחס לתוכנת סקראץ' שפותחה ע"י MIT, ונועדה לקרב ילדים לעולם תכנות המחשבים. הרבה מילדי החינוך הביתי התנסו בה בהצלחה רבה בשנתיים האחרונות. אם טרם ניסתם אתם מוזמנים להוריד את התוכנה בחינם ולהתנסות.

Codemonkey – אתר של חברה ישראלית שפיתחה משחק ללימוד תיכנות. במשחק צריך לעזור לקוף להתגבר על מכשולים שונים. תוך כדי המשחק הילדים מתוודעים למושגים מעולם התיכנות. מתאים לילדים מגיל 7-8. ילדים חובבי אפליקציות יאהבו את המשחק הזה, מבלי להרגיש שהם אמורים ללמוד משהו.

מעבורת – אתר יפיפה המאגד בתוכו טקסטים ספרותיים. בכל שבוע עולה סיפור חדש, ובכל סוף חודש סיפור אחד מן הקלאסיקה. כל סיפור מובא בשפת המקור, ובתרגום לאנגלית ולעברית. לצד כל סיפור ישנה המלצה של מי שבחר את הסיפור. מאד נעים לקרוא את הסיפורים באתר ולהתוודע לעולמות חדשים.

כותר – הספרייה של מט"ח לספרי לימוד. דרך האתר ניתן לקרוא את הספרים (חלקם חינמיים לגמרי, וחלק יש לרכוש כדי להדפיס / להוריד למחשב). עד כמה שראיתי ניתן לצפות בתוכן כולו ללא תשלום. הספרייה כוללת תחומים רבים כגון: קריאה, חשבון, גיאוגרפיה, היסטוריה, מדע ועוד.

smarty pins – גוגל מציגה משחק טריוויה חדש, שמאפשר לכם ללמוד גיאוגרפיה בדרך מהנה למדי על בסיס שירות המפות שלה. ההמלצה לקוחה מתוך אתר geektimes, שהוא אתר מומלץ ומעניין לחובבי טכנולוגיה בפני עצמו. באתר ניתן למצוא קישורים למשחקי גיאוגרפיה נוספים של גוגל.

quizlet  – אתר חינמי העוזר לשנן חומר באמצעות משחקים שונים (התאמת מושגים, כרטיסים, הכתבות ועוד). האתר תומך בעברית וניתן להוסיף תמונות למושגים.

פוסט זה פורסם בקטגוריה המלצות, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה (ניתן גם בעילום שם)