הערכה

מאת: אורנה שפרון פורסם בבלוג "באופן אישי"

אם נניח היינו הולכים למכולת לקנות חלב ולא היה שם חלב. מה היינו עושים?

אולי היינו מוותרים היום על החלב והולכים למחרת לראות אם כבר הגיע חלב. אבל חלב לא הגיע. מה היינו עושים? אולי מחכים עוד יום. אולי היה איזשהו עיכוב בהספקה. אז אולי מחר יהיה חלב.
ושוב אנחנו מגיעים למכולת ושוב אין חלב.

נראה לי שבשלב הזה היינו מתייאשים. די. אין כאן חלב.

מה היינו עושים?
או שהיינו הולכים למכולת אחרת וקונים שם חלב.
או שהיינו מגלים שכשאנחנו לא שותים חלב אנחנו מרגישים הרבה יותר טוב. ובעצם חלב מזיק לבריאותנו, ועדיף לא לשתות חלב.
ומה קורה בקשרים שלנו עם יקירינו?

אנחנו רוצים הערכה. לא מקבלים. ושוב לא מקבלים, ומנסים ומנסים ולא מקבלים. וכועסים על יקירינו או בתוך תוכנו: אני צריכה הערכה על כל מה שעשיתי למענך וכל מה שיש לך להגיד לי זה שאת נהנית ובכלל לא חושבת עלי? את הנשמה אני נותנת לך, ובכלל מי שלח אותך לקורס הזה? מה את חושבת לך? אני ואבא קורעים את התחת כדי לתת לך את הקורס הזה.
אמא ממשיכה וממשיכה לבקש ולתבוע הערכה, ובתוך תוכה כועסת. זועמת. איך זה יכול להיות? אני עושה כל כך הרבה למענה ובסך הכל מבקשת הערכה. והיא לא נותנת לי אותה.

נחזור לרגע למכולת.
אם ההערכה היתה חלב מה היינו עושים?

או שהיינו מחפשים הערכה במקום אחר.

או שהיינו מגלים שבעצם אנחנו לא זקוקים להערכה מבחוץ. היא לא באמת משרתת אותנו. אנחנו תלויים בה. כל צעד שלנו נבחן על פי תגובת יקירינו – האם נקבל הערכה או לא. אנחנו מתלבטים ללא סוף, נכשלים שוב ושוב ומתאכזבים.

אז אולי כדאי לוותר על הערכה מבחוץ? וביחד איתה לוותר על כל האכזבות והכעס והתסכול?

אולי אפשר הערכה מבפנים?

האם היא בכלל קיימת?

פוסט זה פורסם בקטגוריה נושא לדיון, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על הערכה

  1. אפרת. הגיב:

    תודה.

    אהבתי

כתיבת תגובה (ניתן גם בעילום שם)

